10 tips om op te vallen met roll up banners
Banners zijn bedrukte doeken die vaak als presentatiemateriaal worden gebruikt, vaak aan de gevel, op evenement, tijdens presentaties of in een bedrijfspand. Door middel van banners trek jij alle aandacht!
DVC levert verschillende soorten banners zoals Roll up banners, Banner-stands, stijgerbuis banners en banners voor aan lantaarnpalen, masten, gevels, dranghekken en bouwhekken. Bij ons heb je keuze uit vele verschillende opties in materiaal en afwerking. Het ontwerp van jouw banner wordt bij ons gecontroleerd of ontworpen door specialisten, zo wordt jouw banner van de beste kwaliteit geleverd.
Onze 10 tips
1. Beperk je boodschap tot wat echt belangrijk is, maak mensen nieuwsgierig. Houd de banner overzichtelijk en leesbaar. Daag mensen door jouw banner uit om meer informatie bij je te verkrijgen, hierdoor is er meteen contact tussen jou en de mensen die je wilt bereiken.
2. Kies passende kleuren, deze hebben een grote invloed op de eerste indruk van de lezer. Iedere kleur roept associaties op, bedenk welke emoties je bij de lezer wil oproepen en pas hierop de kleuren aan.
3. Zorg ervoor dat de foto’s op jouw banner van hoge kwaliteit en resolutie zijn, het is namelijk belangrijk dat deze afbeeldingen van grote afstand goed te zien zijn. Ook bij het kiezen van de foto geldt, houd het simpel, fijne details op foto’s zijn van grote afstand slecht te zien.
4. Het doel van een banner is om een goede naamsbekendheid te creëren, een goede banner is dan ook direct herkenbaar. De beste manier om herkenbaarheid te creëren is door het gebruik van een bedrijfslogo, dit is kenmerkend voor jouw bedrijf. Het gebruik van jouw logo maakt een banner uniek, laat je gezicht zien.
5. Door middel van contrasterende en sterke kleurenschema’s, opvallende foto’s en pakkende teksten krijgt jouw banner visuele urgentie. Verras de lezer. Opvallen is belangrijk, het zal ervoor zorgen dat jouw boodschap langer blijft hangen.
6. Communiceer met een korte duidelijke tekst, zo wordt de boodschap gelezen en is het gemakkelijk te onthouden. Een drieslag doet het altijd goed, een voorbeeld hiervan is “kijk, voel en beleef”.
7. Op een banner worden tekst en afbeelding gecombineerd, maak hier op een goede manier gebruik van. Tekst en afbeelding worden verwerkt door verschillende delen van de hersenen, door een goede balans te zoeken zorg je ervoor dat de banner de lezer zowel cognitief als emotioneel aanspreekt.
8. Laat de lezer weten waar je te vinden bent, verwijs de lezer bijvoorbeeld door naar jouw website. Zorg ervoor dat een link wel leesbaar is, maar niet de overhand neemt.
9. Het ontwerp van jouw banner moet in één lijn liggen met de branding van jouw bedrijf. Het aanhouden van een bepaalde stijl heeft een positieve invloed op de mate van herkenbaarheid van jouw bedrijf. Deze stijl kan doorgevoerd worden in het hele bedrijf, dit zorgt voor eenheid in het logo, de banners en het bedrijfspand. Juist deze eenheid is belangrijk voor de herkenbaarheid van jouw bedrijf.
10. Bij het ontwerpen van een banner is het belangrijk om aan te sluiten bij de omgeving. Tijdens het ontwerpen voor een banner op de gevel van een bedrijfspand gebruik je andere kleuren, verhoudingen en teksten dan voor een banner op een evenement.
Roll up banner voor jouw bedrijf?
Roll up banner ontwerpen met je eigen huisstijl en/of logo? Wij zetten jouw opdruk altijd haarscherp op het doek. Lever hiervoor een eigen ontwerp aan of laat onze specialisten een opvallend ontwerp voor je maken. Voor vragen of advies kun je altijd contact opnemen via +31(0)519 228 228, onze chat of het contactformulier.