Gevelreclame: stoer of chique? Zo kies je de gevelreclame die bij je past

Gevelreclame: stoer of chique? Zo kies je de gevelreclame die bij je past

Bij DVC sign zijn de mogelijkheden voor gevelreclame bijna eindeloos! Massieve letters, lichtbakken of een subtiel ophangbord. Zo kies je de gevelreclame die bij je past!

Jouw huisstijl

Om te beginnen is het goed om eens een kijkje te nemen in je huisstijl. In je huisstijl bepaal je jouw identiteit, verwerk je je identiteit in een logo, beschrijf je de typografie en kleuren en stel je de vormen en visuals vast.

Je logo, typografie en kleuren

Het is aan te raden om íets van je bedrijf terug te laten komen wanneer je denkt aan gevelreclame. Jouw logo is natuurlijk het meest herkenbaar, maar in combinatie met andere offline reclamemiddelen kan te veel herhaling van je logo als vervelend overkomen. Daarom kun je ook kiezen voor een ander beeldmerk zoals een veelgebruikt icoontje.

Heb je een pakkende slogan? Ook dit kun je verwerken in je gevelreclame! Gebruik de kleuren en lettertypes uit je huisstijl om herkenbaar te blijven.

Je identiteit

Je identiteit kan al veel opties voor je uitsluiten, of juist vaststellen wanneer het aankomt op gevelreclame. Is jouw merkidentiteit stoer, robuust en modern? Ga dan voor doosletters! Wil je een ophangbord? Dan passen vierkante vormen waarschijnlijk goed bij jouw stijl.

Is je merkidentiteit sierlijk en chique? Dan passen ronde vormen goed bij je stijl. Wij kunnen alle vormen van bijna alle materialen voor je snijden, dus ook sierlijke lettertypes zijn voor ons geen probleem.

Twijfel je of verlichte gevelreclame misschien iets voor jou is? Lees dan deze blog. Natuurlijk is het een advies en sluit het één het ander niet uit: de meest belangrijke stap is dat het bij jouw huisstijl past en dat het herkenbaar is voor je klanten. Zo kies jij de gevelreclame die écht bij je past.

Ben je opzoek naar meer advies? Onze professionals denken graag met je mee!